miercuri, 15 august 2012

Compot de piersici cu busuioc


A fost şi a rămas preferatul nostru între toate compoturile.
În vara asta am reuşit să-l fac din nou, după o pauză de câţiva ani. În ciuda secetei, au fost multe piersici pe piaţă, şi de calitate bună, dulci şi parfumate.




Spălaţi piersicile. Dacă vreţi le curăţaţi de coajă, dacă nu, nu.
Puneţi în borcane sau sticle (eu am folosit vechile mele sticle de nectar Granini, care s-au dovedit rezistente si se căpăcesc bine) jumătăţi sau felii de piersici, umplând recipientele cam trei sferturi. Intră aproximativ 300 g de fructe (de orice fel) într-un borcan sau sticlă de de 800 (750 ml, de fapt).


Pentru fiecare borcan socotiţi 300 ml de apă şi 4 linguri de zahăr. Dacă faceţi compot din soiuri de fructe dulci-acrişoare (vişine, prune), puneţi-le vârfuite sau puneţi chiar 5. Pentru că piersicile mele au fost dulci, eu le-am pus mai scuturate.
Puneţi apa şi zahărul într-o cratiţă şi mestecaţi până se dizolvă, eventual puneţi-o pe foc, să se încălzească puţin, ca să se topească mai repede. Dacă vreţi, puteţi pune şi zahăr vanilinat.
Dacă puneţi zahărul direct în borcane şi turnaţi apa deasupra, riscaţi să rămână nedizolvat, oricât aţi scutura borcanele.
Turnaţi peste piersici (dacă nu vă ajunge mai faceţi puţin sirop), puneţi capacele, strângeţi bine, înveliţi în ziare şi aşezaţi în vasul în care le veţi steriliza la bain-Marie şi pe fundul căruia veţi aşeza cârpe sau ziare.
Sterilizaţi cam 20 de minute. De fapt, eu le iau de foc când toate capacele se umflă.
Nu le lăsaţi prea mult la fiert pentru că piersicile se vor muia prea tare.
Lăsaţi să se răcească.



Este cea mai uşoară metodă pe care o ştiu eu.
Cantitatea de zahăr cred că e cea mai potrivită.
Mie îmi place să-l aromatizez cu frunze sau flori de busuioc. Parfumul lui se armonizează perfect cu al piersicilor, exaltându-l.




Un comentariu: