luni, 15 august 2011

Piept de pui cu ardei, la tigaie


O mâncare atât de simplă, rapidă, gustoasă şi săţioasă mai rar întâlneşti.
Reţeta am găsit-o prin anii '90, într-o revistă. 
Cu siguranţă, este asiatică la origine şi probabil că se prepară mai repede şi mai bine în wok, dar şi făcută la tigaie este bună. Atât de bună încât merită să daţi banii pe un piept de pui, deşi cu aceeaşi sumă aţi putea cumpăra câteva pulpe zdravene, din care să gătiţi mai multă mâncare.


Pieptul de pui se taie cuburi sau fâşii nu prea lungi (cât de-o îmbucătură). Se pun într-un castron, împreună cu fâşii de ardei gras sau capia (2-3 ardei, cât mai variat coloraţi, galben, roşu, verde), câţiva căţei de usturoi tăiaţi felii, ulei, boia, condimente (eu am pus curry, condiment pentru pui la grătar şi amestec de verdeţuri pentru pizza. La o adică, busuioc şi oregano sunt de ajuns). Se lasă în frigider, la macerat, câteva ore (minimum una). Nu lăsaţi însă prea mult, căci se înmoaie prea tare ardeiul.


Se pune toată compoziţia într-o tigaie şi se prăjeşte până se rumeneşte. Se sărează spre final. Se mănâncă fierbinte.
Gustul este ca al frigăruilor de pui cu ardei, dar mai bogat în arome. E o friptură suculentă, săţioasă, care nu necesită garnitură. Cartofii pai şi piureul mi se par prea banali prea ea. Eventual puteţi pune alături orez, dar unul nu prea aromat, căci ar anihila gustul bogat al cărnii. Puteţi însă încerca s-o asortaţi cu un sos tzatziki.


Precizare: fotografiile de mai sus sunt făcute o dată când am amestecat carne de pui şi porc. Gabriel, care o preferă pe cea din urmă, zice că e o combinaţie pentru cei care preferă aromele puternice. Io aleg varianta doar cu pui, care mi se pare mai fină.

Mai jos pun fotografii cu o tură făcută doar cu carne de pui...






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu