sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Castraveţi muraţi






Reţeta este preferata mea în materie de castraveciori şi îmi place pentru că e versatilă şi poate fi schimbată în funcţie de preferinţe. Nu găsisem până acum una care să îmi placă pe deplin, deşi nu sunt o fiinţă greu de mulţumit atâta timp cât îmi plac cei de cumpărat.
O ştiu de la vecina Dana, care o ştie de la un unchi. Mi-a spus-o anul trecut şi lăptăreasa mea cea harnică, dar am fost sceptică şi n-am prestat-o.




Am făcut mai multe serii, preparând doar 3-4 borcane odată şi variind cantităţile de oţet, sare şi zahăr până am găsit varianta potrivită mie. M-am jucat cu ierburile aromate, punând în fiecare borcan altceva, sau am combinat castraveţii cu conopidă.
Pe scurt, e uşor de făcut şi vă permite să vă folosiţi imaginaţia, să improvizaţi.





Spălaţi castraveciorii şi aşezaţi-i în borcane de 800 g. Adăugaţi boabe de piper şi de muştar (dacă vă plac), iar ca ierburi aromate puteţi pune ce vă place: frunze de ţelină, crenguţe de cimbru, mărar verde sau uscat, hrean fâşii sau ras, felii de ceapă, căţei de usturoi sau rondele de morcovi, ardei iute.
Dintre toate variantele încercate, mie mi-au plăcut mai mult cei făcuţi cu mai puţine condimente (boabe de muştar, piper şi frunze de ţelină sau busuioc), dar e chestie de gust şi de moment.
Puneţi o linguriţă plină de sare şi una de zahăr (eu pun două de zahăr sau chiar mai mult).
Adăugaţi oţet până la jumătatea borcanului (mie îmi plac mai puţin acri, aşa că până la urmă am ales varianta cu o treime de borcan sau două degete de oțet), apoi apă până umpleţi borcanul. Strângeţi bine capacul şi agitaţi puţin.




Sterilizaţi în bain-marie 20-30 de minute.
Pentru că nu are loc o fermentaţie liberă ca la reţetele fără sterilizare, castraveţii vor fi exact atât de acri şi de dulci cât oţet şi zahăr aţi pus.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu