duminică, 13 noiembrie 2011

Ardei graşi umpluţi cu varză


Asta e o reţetă pe care am facut-o din nostalgie. Am combinat ce-şi mai amintea din ea mama cu sfaturile doamnei Mimi, lăptăreasa.

Am tocat o jumătate de varză mare, coaptă bine, albă, înflorită puţin ca un boboc de trandafir. Am avut destulă inspiraţie să mă opresc la jumătate, altfel aş fi făcut mai mult decât puteam mânca şi stricam ingredientele degeaba.
Am spălat şi curăţat ardei graşi de diferite mărimi, nu prea cărnoşi, cât să încapă într-un borcan de 4 litri.
Am amestecat varza cu morcov cât am considerat eu (a fost cam mult, data viitoare fac fără, că nu-mi plac murăturile prea dulci), sare, piper şi mărar verde tocat după gust, am pus şi puţin ulei („cum ai pune la salată“, şi-a dat mama cu părerea, înainte să iasă pe poartă) şi apoi am început să umplu ardeii. Cum varză a fost mai multă decât ardei, am mai curăţat nişte piticei pe care i-am pus într-un borcan de 800 ml.
Peste ei am turnat o moare făcută din 4 părţi de apă şi 1 parte de oţet şi mai puţină sare decât în mod normal (altfel aş fi pus 1 lingură de sare la 1 litru de lichid). Am strecurat şi câteva bucheţele de conopidă şi f'şii de hrean. Am legat cu celofan. A fermentat în câteva zile, a dat puţin pe deasupra, s-a acrit repede şi cât trebuie. Ardeii sunt crocanţi, dar juniorului nu-i plac, alege doar varza şi conopida. Păcat.
M-am prostit puţin şi-am pus şi două aşchii de sfeclă roşie în borcanul mare, astfel că zeama e roz...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu